De eerste etage klaar en begane grond schiet op

21 juli 2018

Ja we zijn al weer een maand verder en vanuit diverse kanten is gevraagd om een update van de stand van zaken.

Er is weer een hoop gebeurd de afgelopen maand. Onder andere is de eerste etage zo goed al klaar. De laminaatvloer ligt er en is afgewerkt met plinten. De bureau's en het bed staan op hun plek. De kledingkasten zijn geplaatst en we zijn op de begane grond begonnen.

Een deel van de keuken is twee weken geleden geplaatst en wordt maandag 23 juli verder afgemaakt. De afgelopen week is er hard gewerkt om de nieuwe vloerafwerking op de begane grond aan te brengen. Dit aanbrengen gebeurde in diverse lagen die achter elkaar worden aangebracht.

Komende week wordt de keuken afgemaakt en het aanrechtblad erop gelegd. Verder zal de stukadoor beginnen met afplakken van de kozijnen, de keuken en de vloer, om hierna de muren en plafond te spuiten met latex. Als dit gebeurd is, dan kunnen we beneden de zaken afwerken en langzaam aan de meubels weer terug zetten.

Vanaf begin augustus zal er begonnen worden met het aansluiten van de warmtepomp op zolder. De zolder hebben we al grotendeels leeg gehaald, zodat we alleen nog de laatste spullen weg moeten halen om ook hier de boel te laten sauzen. Tevens maken we van de gelegenheid gebruik om het ventilatiesysteem opnieuw te laten monteren, zodat die een stuk netter wordt en ook eenvoudiger om te onderhouden.

Als we de warmtepomp en ventilatiesysteem geïnstalleerd hebben, zal de zolder opnieuw worden ingedeeld om efficiënt gebruik te maken van opslag en leefruimte. Wat we met de ruimte ook zolder gaan doen, dat weten we nog niet helemaal, maar in de komende tijd zal dit steeds duidelijker worden, hopen we.