De basis is gereed

25 juni 2018

De afgelopen weken waren er even geen berichten van ons, maar we hebben niet stil gezeten. De afgelopen weken zijn de electrazaken in orde gemaakt. We hebben alle groepen aangelegd en alle stopcontacten zijn aangesloten.

Op de eerste etage hebben we de nieuwe laminaatvloer gelegd en de plinten zijn geplaatst. Binnenkort alles schoonmaken en dan kunnen we beginnen met het inrichten van de eerste etage.

Sinds zondag zijn we begonnen met het opstookprotocol van de vloer. Dit houdt in dat je begint op 20 graden, dan iedere dag 5 graden erbij totdat je bij de 40 graden vloerverwarmingstemperatuur ben, dan een dag de vloerverwarming op 40 graden houden. Daarna kan je de vloer rustig aan weer afkoelen ook met 5 graden per dag. Als we weer op 20 graden zitten dan doen we het hele verhaal nog een keer. Als het allemaal gaat zoals het moet gaan, dan zijn we voor 16 juli weer op 20 graden en is de vloer gereed voor afwerking.

Wat moeten we nog doen: bekabeling voor het nieuwe hekwerk aanleggen, op 16 juli wordt de nieuwe vloer aangebracht, de week erna de keuken en de warmtepomp en de week daarna worden de muur en plafond op de begane grond gespoten met latex.

Als dit allemaal gebeurd is, dan gaan we weer beginnen met de inrichting van de woning. De muur in de toilet moet nog worden hersteld met nieuwe muurtegels, dus al met al nog genoeg te doen.

Ik zal binnenkort, zoals ook belooft, meer vertellen over de warmtepomp welke wij hebben aangeschaft.