Onze reis naar duurzaamheid

26 februari 2018

Ergens in 2011 begon bij ons het besef dat onze manier van leven niet heel erg milieuvriendelijk is. We begonnen te kijken op welke manieren wij ons leven een stukje beter zouden kunnen maken voor mens en milieu. Onze CO2 footprint lag op onze mobiliteit en onze woning. De eerste aandacht hebben we gestopt in onze mobiliteit. In 2012 hadden wij onze eerste elektrische auto, namelijk een Renault Twizy. Een soort overdekte quad die 80 km/uur kon halen. En die door ons gebruikt werd om korte afstanden mee te rijden. In 2013 is daar een Tesla Model S bijgekomen en hebben we twee elektrische stepjes (Trikke v5.0) voor de korte afstanden. Begin 2017 is onze laatste brandstofauto vervangen voor een Renault Zoë 40. Hiermee is onze mobiliteit al 100% elektrisch. Wij vliegen al jaren niet meer, maar reizen met onze Tesla heel Europa door. Van de Noordkaap tot aan Ibiza, zie ook onze reislinks elders op de deze pagina.

Op onze garage liggen acht zonnepanelen sinds 2012 en onze energieleverancier is al een paar jaar VandeBron een 100% duurzame energieleverancier die, zoals de naam al zegt, de energie rechtstreeks bij de bron inkoopt.