De aankomst van de warmtepomp

24 april 2018

24 April is de dag dat de warmtepomp geleverd is. In samenspraak met de leverancier Van Dijk Klimaattechniek hebben we de warmtepomp reeds laten leveren. De warmtepomp moet namelijk naar zolder en de buitenunit moet naar het balkon aan de slaapkamer. Aangezien de muren van beneden tot boven gestuct gaan worden, hebben we ervoor gekozen om de spullen alvast op de plaatsen te laten zetten. Bied ons mooi de gelegenheid om te zien hoe groot een en ander is. Enkele foto’s zijn toegevoegd.

Het naar boven krijgen was wel echt een onderneming. De grote warmtepompkast weegt dik 120 kilo en moet je dus echt wel met 4 man naar boven tillen. Qua afmetingen van de unit past het net door het gat van de trap heen. Dit is dus wel een ding om in de gaten te houden als je de warmtepomp niet op de begane grond gaat zetten. De buitenunit is een stuk handzamer en met twee man naar de 1ste etage te krijgen.

Met een uur sjouwen stond alles om zijn plek. Hier blijft het staan tot eind juli, omdat dan pas de CV losgekoppeld gaat worden en de warmtepomp wordt aangesloten. Dit zal nog zo’n twee dagen aan arbeid in beslag nemen.

A.s. maandag zal er begonnen worden met het aanbrengen van de nieuwe vloerverwarmingsbuizen en dinsdag de nieuwe zandcementvloer. Dan mogen we vrijdag weer voorzichtig over de vloer lopen en kan het opbouwen gaan beginnen.

Rest ons nog om de laatste dingetjes te doen, zoals het leggen van een mantelbuis voor internet bij de TV via een UTP-kabel, het dichten van de laatste gaten in de vloer en muur om een nog betere isolatie te krijgen. Dit gaan we dit weekend doen.

1. Pa en ma:
    27 april 2018
    Het is wel een hoog apparaat veel succes dit weekend met de laatste klusjes.