We zijn een heel eind op weg

22 mei 2018

Het was even stil omtrent de verbouwing, maar we zijn vooral bezig geweest met het stuccen van de wanden. De stand tot en met vandaag is:

- 1e etage is helemaal gestukadoord, dus zowel de wanden als de plafonds incl. de trapopgang naar de zolder

- begane grond is de muur van de trap gestuct, het plafond is gedaan, dit geldt na vandaag ook voor de entree en het toilet. Ook is de buitenmuur aan de binnenzijde gestuct.

Nu moet alleen nog de muren van de keuken, het raamkozijn voor en achter en de wanden van de entree. Naar verwachting is dit eind van de week gereed.

De werkzaamheden lopen nog steeds op planning. Na deze week zal op de 1e etage de wanden en plafonds worden gespoten in twee lagen met latex. Als dit is gebeurd dan is de 1e etage helemaal gereed en kunnen we nadat dit gedroogd is de etage gaan inrichten door laminaat te leggen op de vloer en de elektra armaturen te monteren.

Over drie weken ligt de zandcementvloer er 6 weken in en gaan we voorzichtig beginnen met het opstoken van de vloer naar 40 graden. Dit doen we in een maand 2x en als het goed is kunnen we daarna de vloerafwerking half juli erop krijgen.

Na het opstoken van de vloer, zal Van Dijk Klimaattechniek gaan beginnen met de installatie van de warmtepomp, maar hierover meer tegen die tijd. Ik zal dan ook meer schrijven over de afweging en het vermogen van de warmtepomp.

1. Marion:
    23 mei 2018
    Wat goed dat jullie van het gas los gaan. Ook best wel spannend. Nu hebben we een stuk gelezen over lawaai dat de warmtepomp zou maken. Hebben jullie daarover ook informatie?
  2. Raymond van der Stelt:
    23 mei 2018
    Marion, nee nog niet. Volgens de opgave zou de unit zo'n 60dB aan geluid maken. Dit kan je verminderen met een kast eromheen met 3dB. We gaan het eerst maar ervaren. Voordeel van een goed geïsoleerd huis, is dat ook het geluid wordt geweerd.
  3. Barbara:
    23 mei 2018
    Waar wonen jullie in de tussentijd?