Het laatste weekend 'normaal'

10 april 2018

De laatste loodjes. Het afgelopen weekend stond in het teken van alles van de begane grond en eerste etage weghalen en ergens anders neerzetten. Sommige zaken zoals grote meubels zijn de opslag in gegaan. Andere zaken hebben we op zolder of in de garage gezet.

Verder hebben we warm water aangelegd in de garage, zodat we daar kunnen koken en afwassen. Zaterdagochtend begon met het inladen van de meubels in de gehuurde bus om dit naar de opslag te brengen. Ook kwamen er in de ochtend mensen om de keuken op te halen, die krijgt ook weer een nieuwe eigenaar die er nog een poosje plezier van zal hebben. We kwamen we achter nieuwe dingen zoals leidingtracé en aansluitpotjes voor stroom die we nog niet kende. Want die zaten achter de kast. Deze kunnen we nog gebruiken voor de nieuwe keuken.

We slapen sinds dit weekend ook op zolder en dat is wel weer even wennen. Het is toch allemaal wat kleiner, maar we gaan het wel redden.

In de afgelopen tijd ben ik benaderd door een organisator van Meet Up Tegenlicht. Dit zijn bijeenkomsten die een onderwerp uit Tegenlicht van de VPRO gebruiken om in discussie te gaan met bewoners en ondernemers uit de eigen regio. Ik ben gevraagd om in het panel deel te nemen als iemand die vooruitlopend om de grote groep mensen, druk bezig is met zijn eigen leven te verduurzamen en waar je tegen aan loopt. Ik hoop op een goede opkomst met goede discussie, want met z'n allen hebben nog veel te doen de komende jaren.

A.s. vrijdag zal de vloerverwarmingsspecialist gaan beginnen met het verwijderen van de huidige zandcementvloer en de oude vloerverwarming. Hiermee wordt de eerste stap gezet in van gas los. Met het verwijderen van de vloer gaan we ook afscheid nemen van de radiatoren die beneden staan. We gaan de hele beneden etage via de vloerverwarming verwarmen. Hiervoor wordt er een dichter vloerleidingnet aangebracht die voldoende capaciteit heeft om de etage met de warmtepomp te verwarmen. Na het verwijderen zal er volgende week het stroom worden aangepast zoals stopcontacten op andere plekken, extra groepen naar zolder, aparte groep voor elektrisch koken, enz. Eind van de maand komt pas de nieuwe vloerverwarming er weer in met de nieuwe zandcementvloer.

Het gaat beginnen.....

1. Chan:
    10 april 2018
    Kale boel zo he? Maar jullie krijgen er iets moois voor terug.
  2. Mathilde van Engelen:
    10 april 2018
    Wauwwww.... heel veel succes en de logeerkamer is vrij hoor als jullie het zat worden! X
  3. Stef&Suus:
    10 april 2018
    Hele onderneming, maar dat is je wel toevertrouwd. Suc6!!
  4. Yvonne:
    Succes met alles
  5. Pa en ma:
    11 april 2018
    Veel succes met alles het eten staat altijd voor jullie klaar mocht je er niet aan toe komen
    Laat het dan maar weten.